Programmamanager aanpak bijplaatsingen (ABP)
Functie omschrijving
Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig! Niet elke Utrechter kent of houdt zich aan de afvalregels. Dit zorgt voor overlast van afval in de stad. Bijvoorbeeld verkeerd aangeboden grofvuil en bijplaatsingen. Dit heeft als gevolg dat de openbare ruimte vies en rommelig wordt, een minder leefbare omgeving voor bewoners, en een toename van klachten en meldingen. De aanpak bijplaatsingen (ABP) zet zich in om overlast van bijplaatsingen te verminderen en klachten en meldingen goed af te handelen. De ABP is een integrale aanpak van W&S, IMH en VTH. De programmamanager ABP is binnen én buiten de gemeente hét aanspreekpunt rondom de ABP. Zijn/haar taak is zorgen voor slimmere en betere samenwerking en adequaat sturen op de acties en doelen uit de ABP. Dit doet hij/zij in samenwerking met interne collega's, woningbouwcorporaties, maatschappelijke organisaties en bewoners. De programmamanager stuurt de projectadviseurs en/of beleidsadviseurs niet direct aan en houdt zich niet bezig met de implementatie van projecten zelf, maar houdt het overzicht, signaleert, monitort en bewaakt de kwaliteit, en stuurt erop aan dat alle acties uit de ABP uitgevoerd worden. Hij/zij zit de klankbordgroep voor, verbindt de werkgroep, klankbordgroep en stuurgroep met elkaar en legt verantwoording af aan de stuurgroep, bestuur en MT’s.
Opdrachtomschrijving (de taken)
- Voorzitten van diversen werkgroepen, drie à vier bloedgroepen (Wijken, IMH, VTH en W&S);
- Schrijven en bewaken van projectplannen;
- Schrijven van raadsbrieven en/of andere rapportages;
- Werken aan een strak proces;
- Structuur brengen in de aanpak bij plaatsingen.
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als structuur geïmplementeerd is waar de teams zelfstandig mee verder kunnen werken.
Jij hebt:
- Hbo werk- en denkniveau;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare en recente werkervaring in een soortgelijke functie;
- Ervaring met het aansturen van verschillende projectgroepen;
- Affiniteit met afvalindustrie/verzameling.
Verder herken je je in de volgende competenties/vaardigheden:
- Samenwerken en verbinden tussen verschillende afdelingen;
- Daadkrachtig en communicatief vaardig in het overbrengen aan de verschillende teams;
- Organisatie sensitief door op de juiste manier de Raad en MT’s op de hoogte houden.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- Hbo werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar aantoonbare en recente werkervaring in een soortgelijke functie; Ervaring met het aansturen van verschillende projectgroepen; Affiniteit met afvalindustrie/verzameling
Wensen:
- Aantal jaren werkervaring in een soortgelijke functie
- Heb je ervaring met het aansturen van projectgroepen?
- Heb je affiniteit met het vakgebied (afvalindustie/verzameling)?
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Utrecht
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Projectbasis
- Interim
- 24 uur
- 32 uur