Senior adresonderzoeker Burgerzaken
Functie omschrijving
Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig! Burgerzaken is de beheerder van identiteiten, expert in persoonsinformatie en het kloppend hart van de Utrechtse dienstverlening. De afdeling is een proactieve en klantgerichte organisatie, die binnen de kaders van wet- en regelgeving, producten en diensten op een innovatieve en kwalitatief hoogwaardige wijze verlenen met enthousiaste en deskundige medewerkers. Het team Adresonderzoek, onderdeel van Burgerzaken, heeft als belangrijkste taak dat de BRP op orde is. Oftewel: de juiste persoon op het juiste adres staat ingeschreven. De functie maakt onderdeel uit van het team Kennis en Kwaliteit van de afdeling Burgerzaken, dat bestaat uit (senior) adresonderzoekers, vakspecialisten Burgerzaken, juristen en beleidsmedewerkers.
Opdrachtomschrijving
- Het opstarten en beoordelen van aanvragen briefadressen en verhuizingen;
- Het analyseren en beoordelen van de verlengingen briefadressen en verhuizingen;
- Het opstellen en versturen van (standaard)brieven, voornemens en besluiten;
- Het opstarten, uitvoeren en beëindigen van adresonderzoeken in Key 2 Burgerzaken;
- Analyseren en rapporteren van signalen omtrent juistheid van BRP gegeven;
- Onderzoek doen naar juiste adresgegevens van inwoners, waarbij gebruik gemaakt wordt van deskresearch, maar huisbezoek ook onderdeel kan zijn.
Jij hebt:
- Mbo werk en denkniveau;
- Ervaring met het beoordelen van briefadressen en verhuizingen;
- Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden en in staat om te communiceren met verschillende partijen. Hierbij kan je denken aan de communicatie naar de inwoner en de interne communicatie;
- Je bent stressbestendig en je schrikt niet van verbale agressie;
- Gedegen kennis van computersystemen, alsmede een goede typevaardigheid;
- Ervaring met het werken in Key2 Burgerzaken.
- Je bent in staat problemen te signaleren, op te sporen en hiervan de mogelijke oorzaken te onderzoeken.
- Je kan resultaatgericht werken aan de hand van concrete doelen.
- Daarnaast vind je het leuk om in een team te werken en zo een bijdrage te leveren aan een gezamenlijk resultaat.
- Ook sta je stevig in jouw schoenen en schrik je niet van verbale agressie.
- Tot slot houd je van veelvuldig klantcontact en ben je in staat om verschillende gesprekstechnieken toe te passen.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- . Mbo werk en denkniveau; Ervaring met het beoordelen van briefadressen en verhuizingen; Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden en in staat om te communiceren met verschillende partijen. Hierbij kan je denken aan de communicatie naar de inwoner en de interne communicatie; Je bent stressbestendig en je schrikt niet van verbale agressie; Gedegen kennis van computersystemen, alsmede een goede typevaardigheid; Ervaring met het werken in Key2 Burgerzaken
Wensen:
- De kandidaat heeft ervaring met het beoordelen en verwerken van de aanvragen briefadressen en verhuizingen. Let op: deze ervaring, zowel met briefadressen als met verhuizingen, moet duidelijk zichtbaar zijn op het CV
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Utrecht
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Projectbasis
- Interim
- 32 uur
- 36 uur of meer