Projectleider Uitvoering Buurtbudgetplannen
Functie omschrijving
Opdrachtomschrijving
Als Projectleider Uitvoering Buurtbudgetplannen ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de gekozen buurtbudgettenplannen. Je wordt onderdeel van team Democratisering wat onder de Gebiedspool valt, maar bent voor opdrachten in het hele stadsdeel inzetbaar. Je takenpakket kan variëren en je bent flexibel inzetbaar op diverse projecten.
Een belangrijk onderdeel van democratisering is het buurtbudget. Sinds 2019 werkt het stadsdeel met deze vorm van participatief begroten. Inmiddels is het buurtbudget een begrip in Nieuw-West en doen vele tienduizenden bewoners op een bepaalde manier mee. Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor het succesvol tot uitvoering brengen van de gekozen projecten. De gekozen projecten zijn divers en verschillen in omvang en aard. Het is aan jou de taak om maatwerk te leveren en samen met bewoners tot succesvolle resultaten te komen.
Om tot een succesvol resultaat te komen is het van belang dat jij oog hebt voor de verschillende stakeholders. Het gaat hierbij uiteraard om bewoners en ondernemers, daarnaast is interne samenwerking binnen de gemeente ook cruciaal om projecten van de grond te krijgen en deze duurzaam te borgen. Je rapporteert elke kwartaal aan de programmamanager en bestuurder over de voortgang van de projecten en weet hierbij eventuele gevoeligheden te benoemen.
Werkzaamheden
- Buurtbudget: verantwoordelijk voor de uitvoering van de gekozen projecten;
- Meewerken: met andere projecten binnen democratisering;
- Participatie: het belang van participatie en de ‘best practices’ inbedden in de organisatie door samen te doen;
- Vernieuwing: van participatie mogelijk te maken door te experimenteren;
- Bestuurlijke afstemming: en terugkoppelen over de voortgang.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring binnen een gemeente
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met participatie en bewonersbetrokkenheid
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met projectmanagement
- De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende WO diploma
Wensen:
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen de Gemeente Amsterdam, bij voorkeur binnen een stadsdeel
- De aangeboden kandidaat heeft werkervaring in projectmatig werken
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Noord-Holland
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Projectbasis
- Interim
- 32 uur
- 36 uur of meer