Implementatie AFAS ERP (domein HRM) en inrichting functioneel beheer
Functie omschrijving
Omschrijving project
Het Kadaster staat aan de vooravond van de implementatie van een nieuw ERP systeem waarmee we de processen voor HRM, Financiën, Inkoop en Projecten willen moderniseren en optimaliseren. De aanbesteding voor dit nieuwe ERP systeem zal begin 2025 worden afgerond waarbij de keuze is gevallen op AFAS. In het jaar 2025 zal de implementatie worden uitgevoerd waarna op 1 jan 2026 de livegang zal plaatsvinden.
Opdrachtomschrijving
Jij bent verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe ERP systeem vanuit functioneel beheer oogpunt. Deliverables hierin zijn:
- feb - april 2025: opstellen van het inrichtingsdocument en de acceptatiecriteria;
- april – okt 2025: het inrichten van het nieuwe ERP systeem op basis van het inrichtingsdocument;
- april - okt 2025: het opstellen van de bij de inrichting behorende processchema’s en werkinstructies;
- juni – okt 2025: het uitvoeren van de functionele testen van de inrichting;
- okt 2025: het opleveren van de inrichting van het nieuwe ERP systeem;
- sept 2025: het opleveren van het acceptatietestplan en bijbehorende testscripts;
- okt – nov 2025: het organiseren van en begeleiden van de gebruikers bij de acceptatietesten;
- juni – dec 2025: het testen van de twee proefconversies en de definitieve conversie;
- feb 2025 – jan 2026: het opleiden en begeleiden van de Kadaster functioneel beheerders;
- dec 2025 – jan 2026: het opleiden van overige gebruikers;
- jan 2026: nazorg voor de Kadaster functioneel beheerders.
Afhankelijk van de ontwikkelingen van het project, kan de opdracht voor een periode van 2 x 6 maanden worden verlengd. In dat geval betreft de opdracht het afronden van bovenstaande deliverables en optioneel het doorvoeren van optimalisaties in de inrichting ná live-gang van het systeem.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
- AFAS ERP;
- BISL.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande Verzoek om het cv in PDF formaat aan te bieden. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet
- Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger
- Minimaal 3 jaar bewezen ervaring als AFAS functioneel beheerder in het domein van HRM
- Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met de implementatie van AFAS in een grote (>1000 medewerkers), complexe en politiek gevoelige organisatie
- Taalniveau Nederlands minimaal B2
Wensen:
- U toont duidelijk aan (max. 400 woorden) op welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden)
- U beschrijft (max. 400 woorden) hoe u de implementatie van het nieuwe ERP systeem beziet. Welke succesfactoren zijn volgens u van belang om tot een goede inrichting van het systeem en een goed ingerichte functioneel beheerorganisatie te komen?
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Gelderland
- 2 - 5 jaar
- Projectbasis
- Interim
- 20 uur
- 24 uur
- 32 uur