Uitvoerend projectleider WOO (16 uur)
Functie omschrijving
Gemeente Oirschot is op zoek naar
Uitvoerend projectleider Wet open overheid
16 uurOver Oirschot
‘Oirschot: Monumentaal, ondernemend en groen, daar voelt de MENS zich thuis.’ Met ruim 19.000 inwoners en vijf kernen (Oirschot, Spoordonk, Oostelbeers, Middelbeers en Westelbeers) is het een kleine, krachtige, kwalitatief groene gemeente die bewust aanstuurt op samenhang met de omgeving. We zoeken de verbinding met de gemeenschap en ondersteunen goede initiatieven. Daarbij gaan we uit van een zelfredzame samenleving. Door onze centrale ligging werken we nauw samen met partners in de regio, vooral op het gebied van werk en wonen.
Onze gemeentelijke organisatie heeft de afgelopen jaren mooie vooruitgangen geboekt. Toch zien we nog volop kansen voor verdere ontwikkeling. Zo richten we ons op het professionaliseren van ons werk, het optimaliseren van processen en het stimuleren van projectmatig werken.
Ter ondersteuning van deze ontwikkeling zoeken we voor tijdelijk een uitvoerend projectleider Wet open overheid.
Waar bevind jij je in de organisatie?
Als uitvoerend projectleider Wet open overheid maak je onderdeel uit van het team Informatiemanagement dat bestaat uit ongeveer 12 medewerkers. Bij de gemeente Oirschot hebben we in 2024 een start gemaakt met de implementatie van de Wet open overheid (Woo), hier gaan we het komende jaar mee verder. Als gemeente zetten we ons in voor een open, transparante en dienstverlenende overheid. Daarom zijn we op zoek naar een Uitvoerend Projectleider Woo om ons team te versterken. In deze rol ben jij de kartrekker voor het verder implementeren van de Woo binnen de gemeentelijke organisatie.
In dit traject is het van belang om nauw samen te werken met onze procesmanager en de projectleiders van gerelateerde projecten. We willen niet alleen voldoen aan de wettelijke vereisten vanuit de Woo, maar deze ook inbedden in onze processen en werkwijzen om daarmee een goede dienstverlening te bieden aan onze bewoners en bedrijven.
Voor welke uitdagingen kom je te staan?
- Verder invulling geven aan het projectteam Woo en sturing geven aan dit traject.
- Het opstellen van een implementatieplan voor de verdere implementatie van de Woo informatiecategorieën in 2025.
- Het monitoren van de voortgang van het implementatieproces en tijdig bijsturen indien nodig.
- Het inrichten van een Woo-website en publicatiemodule binnen de gemeentelijke organisatie.
- Het vaststellen van de rollen en verantwoordelijkheden voor de Woo binnen de gemeentelijke organisatie.
- Het organisatiebreed beschikbaar stellen van DataMask als anonimiseringstool. In 2024 is een start gemaakt, de overdracht naar de organisatie breed moet nog plaatsvinden.
- Sturing geven aan het inrichten van de Woo in de gemeentelijke processen. Hierbij moet inhoudelijk gekeken worden naar hoe we de te openbaren stukken binnen de verschillende informatiecategorieën procesmatig, efficiënt openbaar kunnen maken.
- Zicht houden op de samenhang tussen gerelateerde informatiewetten, zodat hierin samenwerking en afstemming kan plaatsvinden.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
Wat vragen we van je?
· Relevante ervaring in het leiden van implementatieprojecten, bij voorkeur op het gebied van wet- en regelgeving.
· Kennis van de Woo, digitale toegankelijkheid en gerelateerde wetten.
· Sterke coördinatie- en communicatievaardigheden met het vermogen om effectief te schakelen tussen strategisch en operationeel niveau.
· Proactieve, resultaatgerichte houding met een passie voor openbaar bestuur en transparantie.
· HBO/WO-opleiding in een relevant vakgebied.
Zie bijlage voor richtlijnen en werkwijze Inhuurdesk.
Alleen reageren met een correcte, passende beschikbaarheid.
'In verband met de AVG verzoeken wij om enkel de voornaam, eerste letter van de achternaam en een globale indicatie van de woonomgeving van kandidaten te vermelden op het profiel. Wij verzoeken leveranciers geen aanvullende persoonlijke gegevens te delen zonder expliciete toestemming van de kandidaat. De verantwoordelijkheid voor het verkrijgen van deze toestemming ligt bij de leverancier. Voor meer informatie verwijzen wij je naar onze privacyverklaring.'
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Noord-Brabant
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Projectbasis
- Interim
- 16 uur