Beleidsmedewerker OOV
Functie omschrijving
Let op!
Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich brengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Opdracht
Algemene werkzaamheden als beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid.Je levert binnen het team een bijdrage aan de verschillende thema’s en prioriteiten uit ons veiligheidsbeleid. Dat zijn in ieder geval ondermijning, jeugd & veiligheid, digitale veiligheid, maatschappelijke onrust. Je bent breed georiënteerd en bent aan zet daar waar een aanpak op één van de onderwerpen vertaalt moet worden naar beleid, of geborgd moet worden in werkprocessen of -afspraken. Je gaat ook aan de slag wanneer een nieuw, opkomend veiligheidsvraagstuk of een voorgenomen interventie nog vraagt om analyse, onderzoek en praktische verkenning. Je bent met een beleidsmatige en analytische blik een verbindende schakel tussen de pragmatische en slagvaardige aanpak vanuit inhoudelijke thema’s en dat wat nodig is om het te bestendigen en structureel te borgen op de (middel)lange termijn.
Je bent naast het werk binnen het OOV-domein in de breedte ook inhoudelijk trekker van één van de prioriteiten uit het veiligheidsbeleid, namelijk ondermijning. Specifiek voor het werk op ondermijning geldt dat je de verbinding bent tussen wat op regio- en districtsniveau, bijvoorbeeld samen met het RIEC, qua beleid en aanpakken wordt aangereikt en ontwikkeld, en de lokale aanpak.
Daarnaast draag je bij aan het realiseren van de basisteam-brede beleidsdoelstellingen op het gebied van ondermijning, uit het IVP. Je werkt nadrukkelijk samen met de collega’s die regie voeren op het oppakken van concrete signalen en de (ondermijnings)casuïstiek.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- Minimaal afgeronde hbo bachelor opleiding
- Beschikbaar per 20 januari 2025, voor minimaal 24 uur per week
Wensen:
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur of beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid (of vergelijkbaar) binnen gemeenten in de afgelopen 10 jaar
- Aantoonbare werkervaring met het schrijven van beleid, collegeen raadsvoorstellen in de afgelopen 3 jaar (geef dit duidelijk aan in het CV)
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Utrecht
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Projectbasis
- Interim
- 24 uur