Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein
Functie omschrijving
Inhuuropdracht
De inhuuropdracht is niet geschikt voor een ZZP-er in het kader van de wet DBA.
Ingeschreven ZZP-ers (ook met tussenkomst van een bureau) worden niet meegenomen tijdens de beoordeling van de offertes.
Functieomschrijving
KwaliteitsmedewerkerAls Kwaliteitsmedewerker (waarbij de focus ligt bij Schulddienstverlening) zorg je ervoor dat de kwaliteit van de uitvoering geborgd blijft op het gebied van doelmatigheid en rechtmatigheid, waarbij werken volgens de bedoeling leidend is. Dit doe je bijvoorbeeld door bepaalde dossiers te toetsen, medewerkers te coachen, werkinstructies, werkprocessen en documenten te maken en te actualiseren op teamniveau of door deel te nemen aan casuïstiek overleggen. Je voert kwaliteitscontroles uit en beoordeelt hierbij op rechtmatigheid, doelmatigheid en doeltreffendheid (NVVK-norm). Je biedt ondersteuning bij en aan de Interne Controle en de accountant. Je bent in staat om vanuit jouw functie de doorontwikkeling binnen het sociaal domein van het ‘werken volgens de bedoeling’ en het integraal werken actief vorm en inhoud te geven. Je analyseert (aankomende) wetgeving, beleid en jurisprudentie, past deze toe en legt deze uit, levert daar input voor, toetst deze op uitvoerbaarheid, en vertaalt deze in procesbeschrijvingen;
Met de komst van Allegro moet er op dit moment nog veel gebeuren met betrekking tot de inrichting. De Kwaliteitsmedewerker moet samen met Functioneel Beheer de inrichting verder vormgeven. Daarnaast moet er nog via een aanbesteding een klantportaal (cliënten portaal & sms-dienst) worden aangekocht en ingericht. Ook is de Kwaliteitsmedewerker verantwoordelijk voor het functioneel beheer van Allegro (beheer en inrichting parameters, inrichten brieven, meldingen/vragen/storingen oplossen, deelname aan gebruikersoverleg, aanspreekpunt voor Kred'it, controle berichtenverkeer).
Het inrichten van de kwaliteitscontroles binnen KIC vormt ook een onderdeel van de opdracht.
Kandidaatomschrijving
Je hebt een afgeronde HBO opleiding. Tevens heb je aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Kwaliteitsmedewerker. Je hebt kennis van de wet- en regelgeving en de bijbehorende voorzieningen en ervaring met het uitkeringssysteem Suite voor het Sociaal Domein. Je herkent jezelf in de competenties: zelfstandig, creatief, inventief, ruimdenkend, anticiperend, flexibel, klantgericht, stressbestendig, resultaatgericht en betrokken. Je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden en staat stevig in je schoenen. Je bent in staat om de functie met passie uit te voeren. Kennis van en ervaring met het werken volgens de bedoeling (omgekeerde toets) is fijn.
Gewenste competenties
Als kwaliteitsmedewerker beweeg je je tussen beleid en uitvoering en werk je intensief samen met de klantmanagers, de Uitkeringsadministratie en de andere Kwaliteitsmedewerkers van Werk en Inkomen. Door middel van je ‘hands on mentaliteit’ weet je snel je weg te vinden in de organisatie en vervul je daarin een verbindende rol. Je hebt de gave om anderen mee te nemen in jouw enthousiasme om de kwaliteit en de doorontwikkeling van de gemeente Veldhoven verder vorm te geven. Daarnaast kun je op een coachende manier de verbinding maken tussen beleid en uitvoering. Je hebt overtuigingskracht en bent in staat om medewerkers te spiegelen op inhoud, ontwikkeling, attitude en klantbenadering. Zie jij kansen in plaats van belemmeringen binnen de wet- en regelgeving in het sociaal domein? Uiteraard ben je op de hoogte van alle actualiteiten rondom wet- en regelgeving.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- Algemene inkoopvoorwaarden gemeente Veldhoven - Onze algemene inkoopvoorwaarden zijn leidend en van toepassing
Wensen:
- Opleidingsniveau - Gewenst opleidingsniveau: HBO
- Werkervaring - Werkervaring: gewenst 3 a 4 jaar
- CV - Het CV wordt beoordeeld op volledigheid en duidelijkheid inzake de beschrijving van werkervaring
- Interview - Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. In de gesprekken zal nadrukkelijk stil gestaan worden bij de match met de opdracht en het team
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Noord-Brabant
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Projectbasis
- Interim
- 32 uur
- 36 uur of meer