Utrecht

Projectmanagement Ondersteuner (PMO)

Functie omschrijving

Wie zijn wij

BIJ12 is onderdeel van het Interprovinciaal Overleg en werkt voor provincies. We brengen kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. Ook zorgen we voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Goed opdrachtnemerschap, resultaatgerichtheid en samenwerken vinden we hierbij belangrijk. Lees hier meer informatie over BIJ12 of bekijk onze kennismakingsfilm. youtu.be/x8vt8rTZ_s0.

Voor onze unit Natuurinformatie & Natuurbeheer zoeken we een Projectmanagement Ondersteuner (PMO) voor 32-36 uur per week

Over het team

Zorg voor de natuur en de omgeving waarin wij leven is één van de taken van de provincies. De unit Natuurinformatie en Natuurbeheer (NINB) ondersteunt provincies en hun samenwerkingspartners bij natuurbeheer en de ontwikkeling van natuurbeleid. We leggen een stevige basis voor de financiering van natuurbeheer door provincies: het Subsidiestelsel Natuur en Landschap. We maken natuurinformatie op een toegankelijke manier beschikbaar, onder andere via de Nationale Databank Flora en Fauna (NDFF). Zo dragen we bij aan het behoud van biodiversiteit in Nederland. We brengen provincies, natuurbeheerders en andere partijen samen. We zorgen voor de methodieken voor monitoring, dataopslag, informatieproducten, analyses en rapportages van ontwikkelingen in biodiversiteit. Voorbeelden hiervan zijn de Voortgangsrapportage Natuur en de veel geraadpleegde informatie over natuurbeheer op onze website. De unit bestaat uit drie teams: Natuurinformatie, Natuurbeheer, en NDFF. Binnen de unit werken zo’n 40 medewerkers met uiteenlopende achtergrond op het gebied van ecologie en natuurbeheer, data en informatiespecialisten en wet- en regelgeving. De PMO die wij zoeken ondersteunt de gehele Unit.

Wat ga je doen

Ondersteuning Unit:

Je gaat je bezighouden met de projectmanagementondersteuning van de unit NINB met het:

  • Opstellen en bijhouden van financiële overzichten, planningen en prognoses
  • Voorbereiden van werkplan en voortgangsrapportages door het verzamelen van informatie uit het team en de financiële administratie
  • Organiseren afstemming binnen de Unit, zoals het unitoverleg en andere unit-brede activiteiten
  • Voorbereiden van inkoopopdrachten
  • Bewaken van proces van aanvraag en verantwoording van subsidies en andere externe geldstromen
  • Intern handboek actueel houden
  • Bewaken van planningen
  • Het soepel laten verlopen van processen binnen de organisatie.

Welke kennis er ervaring zoeken we?

Wij zoeken iemand die:

  • HBO/WO werk- en denkniveau heeft;
  • een (afgeronde) opleiding heeft gedaan of doet in een relevant veld, bijvoorbeeld ecologie, duurzaamheid, of de maatschappelijke impact van wetgeving;
  • affiniteit heeft met natuur, natuurbescherming, of fysieke leefomgeving vraagstukken;
  • minimaal 3 jaar relevante werkervaring heeft in vergelijkbare functie(s);
  • affiniteit, kennis en ervaring heeft met projecten aangaande de participatie van belanghebbenden;
  • kennis en ervaring heeft met project- en programmaondersteuning;
  • een goede mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid heeft;
  • MS Office (Word, Excel, Outlook, Powerpoint) uitstekend beheerst;
  • snel van begrip is, zelfstandig werkt, flexibel en servicegericht in een zeer dynamische omgeving;
  • efficiënt is en bereid is tot het oppakken van acute ad hoc-werkzaamheden;
  • communicatief vaardig en toegankelijk is, en bijdraagt aan de goede sfeer binnen de teams.

Vanwege het ondersteunde karakter van deze functie wordt de kandidaat geacht 75% van de werktijd op het BIJ12 kantoor aanwezig te zijn.

Het gaat om een tijdelijke aanvulling op het team van de unit NINB. Verwacht wordt dat deze rol op termijn vast onderdeel van de formatie van de organisatie wordt en dan op basis van een arbeidsovereenkomst met BIJ12 wordt ingevuld.

Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief).

Functie eisen (1) en -wensen (•)

Eisen:

  1. . Benoem de volgende zaken: - wanneer de opleiding is gestart en afgerond (mm-jj). - naam van de opleidingsinstituut - opleidingsrichting
  2. In de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanagementondersteuner of vergelijkbare rol binnen (semi) overheid of non profit organisatie
  3. Kennis van MS Office (Word, Excel, Outlook, Powerpoint)

Wensen:

  • Shortlistcriterium 1: Aantoonbare ervaring met een diversiteit aan ondersteunende taken voor management in of voor overheden of non profit organisaties. Denk inhoudelijk aan zowel verslaglegging, complex agendabeheer als taken op het vlak van projectbeheersing. - in welke overheidsomgeving(en), vanuit welke rol(len) en met welke producten je hieraan invulling hebt gegeven). - een beschrijving van je werkwijze hierbij; - zo mogelijk een voorbeeld meesturen, waar je trots op bent, met inachtneming van de vereisten vanuit AVG
  • Shortlistcriterium 2: Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken in Sharepoint en MS Teams
  • Shortlistcriterium 3: Aantoonbare werkervaring met het opstellen en bijhouden van financiële overzichten, planningen en prognoses t.b.v. het management
  • Shortlistcriterium 4: Kennis (en affiniteit) van het natuurdomein
  • Fase 2. Mondelinge ronde: beoordeling prijs en kwaliteit. Prijs maximaal 200 punten en Kwaliteit maximaal 800 punten Indien in het interview de kandidaat 300 punten of minder behaald, behoudt BIJ12 zich het recht om niet te gunnen. A. Persoonlijke eigenschappen 200/100/0 - snel van begrip - zelfstandig - flexibel - efficiënt - teamspeler B. Vaardigheden 300/200/100 - analytisch vermogen - projectmatig en nauwgezet werken - zeer stressbestendig - goed organiserend vermogen - meerdere ballen in de lucht kunnen houden en overzicht behouden - goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk C. Kennis 300/200/100 - minimaal afgeronde hbo opleiding - een (afgeronde) opleiding in een relevant veld, bijvoorbeeld ecologie, duurzaamheid, of de maatschappelijke impact van wetgeving - hbo+ werk- en denkniveau - kennis van MS Office (Word, Excel, Outlook, Powerpoint) - kennis van projectmanagement methodieken - kennis en ervaring met project tools, zoals sharepoint - kennis van het werkgebied natuurinformatie en natuurbeheer (is een pre) - ervaring met het werken binnen een overheidsorganisatie - en werkervaring in een politiek-bestuurlijke context

Algemeen

Heb je interesse in deze functie?
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
  • De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
  • ZZP is niet altijd mogelijk.
  • Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
  • We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
  • Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.

Locatie

Utrecht

Je kunt reageren tot

03.01.2025

Contactpersoon

Robot

Benieuwd?

Meer weten over ZuidProfs? Over de manier waarop wij de beste kandidaten vinden voor je vacature? Of wat je mogelijkheden zijn als je via ZuidProfs aan het werk gaat?

Neem contact op