Breda

Kwaliteitsmedewerker

Functie omschrijving

Kwaliteitsmedewerker

Intro:

Als kwaliteitsmedewerker stel jij voortdurend de vraag hoe het beter kan. Van nature is de kwaliteitsmedewerker een onderzoeker die verbindt door het implementeren van heldere en doelmatige werkprocessen. Inhoudelijk heb jij visie op het voeren van een effectieve bedrijfsvoering en weet je mensen hierin te verbinden. Jij toetst de behoefte en vertaalt deze naar concrete verbeteringen.

Wat ga je doen?

  • Adviseren: Je bent verantwoordelijk voor het adviseren over de verbetering van kwaliteit in interne richtlijnen, werkprocessen, procedures en informatievoorziening.
  • Ondersteuning: Je bent ondersteunend aan het team regisseurs en de teamleider jeugd.
  • Centrale schakel: Je bent verantwoordelijk voor het vormen van een centrale schakel, samen met je collega-kwaliteitsadviseur, om antwoorden te vinden op de vraag hoe de kwaliteit van de hulp door de aanbieders getoetst en verbeterd kan worden.
  • Vertalen: Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van voorschriften en contracten met derden naar implementatie- en uitvoeringsactiviteiten en draagt bij aan de borging van onze interne processen.
  • Optimaliseren: Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van onze dienstverlening aan de regiogemeenten en jeugdhulpaanbieders.
  • Initiëren: Je bent actief in het initiëren en deelnemen aan overleggen, projectwerkgroepen en expertmeetings.
  • Uniformiteit: Je bent verantwoordelijk voor het zorgen dat onze werkwijze uniform en transparant is.
  • Operationele werkzaamheden: Je voert ook operationele werkzaamheden uit.

Wat vragen wij?

We zoeken een enthousiaste teamspeler met een proactieve houding en een positieve instelling. Competenties zoals samenwerken, resultaatgericht werken, klantgericht werken en flexibiliteit zijn belangrijk. Dankzij jouw proactieve houding, uitstekende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht weet je jezelf te positioneren als sparringpartner. Door je focus op leren en voortdurende verbetering blijf je op de hoogte van relevante ontwikkelingen in het vakgebied. Je bent een netwerker en hebt regelmatig interactie met collega's binnen en buiten de organisatie over deze ontwikkelingen. Met je analytische vermogen signaleer je kansen en bedreigingen die voortvloeien uit deze ontwikkelingen, en je vertaalt ze naar concrete voorstellen voor verbetering. Vanwege je verantwoordelijkheidsgevoel en zelfreflectie vind je het niet meer dan normaal om niet alleen feedback te geven, maar ook bereid te zijn feedback te ontvangen.

  • Opleiding: Je hebt een hbo-opleiding.
  • Analytisch: Je bent een analytische denker die zelfstandig kan werken.
  • Kennis: Je hebt kennis en ervaring met betrekking tot de Jeugdwet en de bijbehorende uitdagingen.
  • Inzicht: Je hebt kennis en inzicht in andere relevante wet- en regelgeving.
  • Communicatieve vaardigheden: Je beschikt over goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden.
  • Digitale processen: Je hebt ervaring in het digitaal inrichten van processen, bijvoorbeeld met behulp van Visio.
  • Berichtenverkeer: Het is een pre als je bekend bent met berichtenverkeer.
  • Ambtelijke verhoudingen: Je hebt gevoel voor ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen.

Wie zijn wij?

Gemeente Breda streeft haar doelen na door processen betrouwbaar in te richten. Het sociaal domein kent meerdere belanghebbenden en betrokkenen, zowel intern als extern. Natuurlijk staan onze inwoners, jong en oud, voorop. Voor hen voeren we tal van regelingen uit, zowel vanuit de Rijksoverheid als vanuit ons gemeentelijk beleid. We hebben daarbij ook te maken met een uitgebreid netwerk aan instellingen die bijdragen aan het behalen van beleidsdoelstellingen.

We richten ons binnen het sociaal domein (SED) op onder meer jeugdhulpverlening, maatschappelijke ondersteuning, uitkeringen en schuldhulpverlening. Om onze taak goed te doen richten we complete stelsels in met aanbieders, zorgverleners en inspecties. Op onderdelen doen we dat ook voor de regio. Daarnaast is samenwerking tussen (bestuurlijke) partners ook een opgave van de gemeente.

Lees meer over de Gemeente Breda hier.

Functie eisen (1) en -wensen (•)

Eisen:

  1. Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis
  2. Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding
  3. Uw kandidaat heeft ervaring in het digitaal inrichten van processen
  4. Uw kandidaat heeft kennis en ervaring m.b.t. de Jeugdwet
  5. Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als kwaliteitsmedewerker binnen het Sociaal Domein
  6. Kandidaat heeft ervaring met berichtenverkeer via Zorgnet en/of Wiz

Wensen:

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als kwaliteitsmedewerker binnen het sociaal domein
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties

Algemeen

Heb je interesse in deze functie?
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
  • De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
  • ZZP is niet altijd mogelijk.
  • Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
  • We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
  • Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.

Locatie

Breda

Je kunt reageren tot

02.01.2025

Contactpersoon

Robot

Benieuwd?

Meer weten over ZuidProfs? Over de manier waarop wij de beste kandidaten vinden voor je vacature? Of wat je mogelijkheden zijn als je via ZuidProfs aan het werk gaat?

Neem contact op