Medewerker financiën, activa/reserves/voorzieningen
Functie omschrijving
(ervaren) medewerker financiële administratie
Activa, Reserves en Voorzieningen24 uur per week
“Een nauwkeurige collega die met een scherp oog de financiële administratie van de gemeente Roosendaal ondersteunt!”
Jouw nieuwe opdracht
Als medewerker financiële administratie heb je kennis van en inzicht in de financiële administratie en de opzet hiervan binnen de gemeente Roosendaal. Je bent verantwoordelijk voor de correcte administratieve verwerking van de financiële mutaties op het gebied van activa, reserves en voorzieningen in de te onderscheiden producten van de planning en control-cyclus. In dit verband behoort tevens tot je takenpakket het samenstellen van de specifieke begrotingsbijlage Actualisatie reserves en voorzieningen. Daarnaast houd je je bezig met de screening en invoering in het financieel systeem van de vastgestelde begrotingswijzigingen. Verder voer je interne controles uit binnen de financiële administratie en lever je gegevens aan ten behoeve van de periodieke accountantscontrole. Je werkt in deze functie veel samen met de financieel ondersteuners, financieel adviseurs en je collega's van de financiële administratie.
Jouw kracht
Uiteraard ben je heel nauwkeurig in het vastleggen van gegevens. Ook het analyseren van financiële gegevens gaat je heel goed af. Je werkt graag samen met anderen en anderen werken graag samen met jou. Je bent in staat om goed te schakelen tussen verschillende afdelingen en bent de vraag vaak al voor. Je weet vervolgens goed door te vragen en kritisch te zijn op het moment dat het nodig is. Problemen zie je als een uitdaging en je houdt ervan om deze op te lossen. Je beschikt over gedegen financiële kennis (met name op het gebied van BBV, activa, reserves en voorzieningen) en hebt een afgeronde relevante Mbo+/HBO-opleiding. Boekhoudkundig inzicht gaat je zeker helpen in deze functie. Daarnaast kan je goed overweg met ICT-systemen. Relevante werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie geniet de voorkeur!
Kijkende naar de inhoud van deze functie en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP-er uitgevoerd te worden.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- Kandidaat heeft ervaring op het gevraagde werkterrein, bij voorkeur bij een gemeente (blijkt uit CV )
- De kandidaat beschikt over een afgeronde relevante opleiding minimaal MBO+-niveau / HBO, richting Economisch/financieel
- De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek) Analytisch vermogen Proactief en initiatiefrijk
- De kandidaat heeft minimaal 1-3 jaar relevante werkervaring (blijkt uit de CV)
- De kandidaat beschikt over specifieke vakkennis op het gebied van BBV en activa administratie (blijkt uit CV)
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Noord-Brabant
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Projectbasis
- Interim
- 24 uur