Privacy officer
Functie omschrijving
Privacy officer
Afdeling Dienstverlening / Informatiemanagement Uren 32-36 uur per week (start z.s.m. tot en met 31-05-2025)Als Privacy officer maak je deel uit van het team Informatieveiligheid en privacy voor de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk (GHO). De kandidaat moet functioneel taken uitvoeren, maar ook in staat zijn om junior Privacy officers te begeleiden.
GHO-gemeenten
Het gaat om een functie die uitgevoerd wordt voor 3 gemeenten. De kandidaat moet in staat zijn om snel en adequaat te kunnen schakelen tussen de vraagstukken binnen deze gemeenten. Maar ook prioriteiten kunnen stellen. Dit doe je uiteraard in samenspraak met de FG en CISO.
Functie-inhoud:
Samen met de Functionaris Gegevensbescherming ben je verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen, implementeren en het onderhouden van het privacy beleid. Je ondersteunt de organisatie bij de naleving van dit beleid. Je vervult een rol in de dagelijkse uitvoering en adviseert de organisatie op het gebied van de AVG en andere privacywet- en regelgeving. Je bent een gesprekspartner voor alle lagen binnen de organisatie. Indien nodig adviseer je over de aanpassing van werkprocessen om ervoor te zorgen dat privacy vereisten daar voldoende in worden geborgd. Je werkt aan het inrichten en beheren van de verwerkingsregisters. Verder adviseer je over en draag je zorg voor de opvolging van AVG-verzoeken van burgers en de afhandeling van datalekmeldingen, daarbij adviseer je de colleges en het lijnmanagement over eventueel te nemen maatregelen. Ook ondersteun je de afdelingen actief bij het uitvoeren van DPIA’s en werk je uiteraard aan het vergroten van privacy bewustzijn op alle niveaus van de organisaties.
Het volgende vinden wij belangrijk, voldoe jij daaraan?
Je hebt ruime ervaring als Privacy officer, het liefste in een kleine gemeente. Je hebt een flexibele en enthousiaste instelling en bent nauwkeurig en kwaliteitsgericht. Je beschikt over analytisch vermogen en je hebt voldoende politieke, bestuurlijke sensitiviteit om management en bestuur te adviseren. Je hebt goede sociale en communicatieve vaardigheden en bent door samenwerking in staat om draagvlak te creëren en resultaten te bereiken. Je bent behendig in het werken met geautomatiseerde systemen. Je hebt ervaring in het coachen en begeleiden van (junior) collega’s.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- Kandidaat is zichtbaar in alle drie de gemeenten en flexibel om wanneer het nodig is, fysiek aanwezig te zijn op locatie bij de drie gemeenten
Wensen:
- Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie
- Kandidaat beschikt over voldoende politieke, bestuurlijke sensitiviteit om management en bestuur te adviseren
- Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden
- Kandidaat beschikt over analytisch vermogen
- Kandidaat is behendig in het werken met geautomatiseerde systemen
- Kandidaat heeft ervaring in het coachen en begeleiden van (junior) collega's
- Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Noord-Brabant
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Projectbasis
- Interim
- 32 uur
- 36 uur of meer