Allround medewerker burgerzaken (11/2024)
Functie omschrijving
De gemeente Gouda
De gemeente Gouda is bezig met zaken digitaliseren, daarom houdt het team zich steeds meer bezig met maatwerk. Dit maakt dat elk dossier uniek is en dat je voortdurend uitgedaagd wordt het uiterste uit jezelf te halen. Om deze reden zijn wij op zoek naar een ervaren medewerker burgerzaken.
Functieomschrijving
Als ervaren medewerker help je de klanten van gemeente Gouda met de eerste vestiging en hervestiging. Als er iets in de BRP veranderd moet worden dan kan de klant ook bij jou terecht, de persoonslijst heeft geen geheimen voor jou.
Taken:- Geboortes, huwelijken, echtscheidingen en overlijdens;
- Naturalisaties en verklaringen onder ede behoren ook tot jouw takenpakket;
- Eerste vestigingen en hervestigingen;
- Correcties BRP;
- Klanten helpen met jouw kennis en ervaring met betrekking tot burgerzaken.
Met wie ga je samenwerken
Team Burgerdiensten staat dicht bij de inwoners van de stad. Het team is verantwoordelijk voor zowel het ontwikkelen van werkprocessen als voor de uitvoering daarvan. Dat betekent dat het team steeds bezig is met werkprocessen/richtlijnen aanpassen op de behoefte van de klant en ook op telkens veranderende wet- en regelgeving. Team Burgerdiensten weet wat er leeft in Gouda.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
Harde eisen, HBO werk- en denkniveau; Opleiding burgerlijke stand basis (of vergelijkbaar); Opleiding basisregistratie personen basis; ervaring met het verwerken van persoonsgegevens; Het opmaken van geboorte-, erkenning-, overlijdens- en huwelijksakte; Het aannemen, controleren en verwerken van buitenlandse bron documenten; Naturalisatie verzoeken en opties; Eerste en hervestigingen; 1 jaar aantoonbaar relevante ervaring.
Pre, aantoonbaar geldig diploma Identiteit en Identiteitsdocumenten en aantoonbaar geldig diploma Brondocumenten.
Competenties
· Probleemoplossend vermogen;
· Klantgericht;
· Procesoptimalisatie;
· Daadkrachtig.
Overig;
· Startdatum: Asap, gesprekken asap en fysiek
· Duur opdracht: tot 1 april met mogelijkheid tot verlenging
· Aantal uren per week: 32
· Schaal; 8
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Zuid-Holland
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Projectbasis
- Interim
- 32 uur