Consulent Woonurgentie
Functie omschrijving
Let op
Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich brengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Opdracht
- Begeleiden van inwoners bij het indienen van een aanvraag voor woonurgentie en het uitleggen van het aanvraagproces.
- Verzamelen, controleren en verwerken van alle benodigde documenten en informatie om het dossier compleet en accuraat te maken.
- Informeren en adviseren van aanvragers tijdens een “kansadviesgesprek” over de voorwaarden, procedures en vereisten voor het verkrijgen van woonurgentie, met aandacht voor de huisvestingsverordening.
- Opvragen van een medische advies (bij medische urgentie).
- Innen van de leges.
- Communiceren met interne en externe partijen, zoals woningcorporaties, hulpverleners en de onafhankelijke urgentiecommissie.
- Screenen van aanvragen om te bepalen of deze voldoen aan de criteria voor verdere behandeling door de urgentiecommissie.
- Bewaken van termijnen en zorgen voor een vlotte voortgang van het aanvraagproces.
- Opstellen van rapportages ten behoeve van de behandeling door de urgentiecommissie.
- Proactief bijdragen aan procesverbeteringen en signaleren van knelpunten in het huidige beleid of de uitvoering.
- Ondersteunen van de beleidsadviseur Wonen bij bezwaar- en beroepszaken.
- Meedenken over de toekomstige invulling van het urgentieproces, aangezien de onafhankelijke urgentiecommissie medio 2025 stopt, en bijdragen aan het ontwikkelen van nieuwe werkwijzen en procedures voor het beoordelen van urgentieaanvragen.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van sociaal werk, bestuurskunde, of juridische dienstverlening
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van woningbeleid, het sociaal domein en de huisvestingsverordening binnen een gemeente
Wensen:
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente binnen publiekszaken
- Aantoonbare werkervaring met dossieropbouw en het werken met gevoelige persoonsgegevens
- Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke procedures en weten regelgeving
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Utrecht
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Projectbasis
- Interim
- 24 uur