Procesmanager 'Wijk van de toekomst' Loenen
Functie omschrijving
Functieomschrijving
Apeldoorn heeft vier wijken aangewezen als wijken van de toekomst. Deze vier wijken werken aan de voorbereiding op de komst van duurzame warmte.
Eén van die vier wijken is het dorp Loenen. In Loenen werkt de gemeente Apeldoorn al langere tijd samen met de Energiecoöperatie Loenen - Loenen Energie neutraal (hierna te noemen Loenen Energie) en woningcorporatie Veluwonen om de mogelijkheden voor duurzame warmte te onderzoeken.
Op 25 mei 2024 hebben deze partijen een Samenwerkingsovereenkomst gesloten met als doel een uitvoeringsplan te maken voor het verduurzamen en het aardgasvrij of aardgas-ready maken van Loenen voor eind 2030. Dit plan moet eind 2026 opgeleverd worden om het eindbeeld gerealiseerd te hebben. Om dit samenwerkingsproces in goede banen te leiden, is er behoefte aan een ervaren procesmanager die samen met Loenen Energie, Veluwonen en de gemeente de wijkaanpak vorm gaat geven.
Gezocht
Ervaren procesmanagerDe gemeente Apeldoorn zoekt hiervoor een ervaren procesmanager, die in samenspraak met genoemde partijen het uitvoeringsplan opstelt. Hierbij wordt uitgegaan van een inzet van 45 weken per jaar, gemiddeld 20 uur per week, tot een maximum van 900 uren per jaar.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- 2. De kandidaat beschikt over een afgeronde academische of HBO-opleiding in een relevant vakgebied zoals bestuurskunde, sociale geografie, stedenbouw, energie of milieu. Bovenstaande dient te blijken uit het ingediende cv
- 3. De kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar aantoonbare ervaring als procesmanager of projectleider bij het verduurzamen van wijken of gebieden en met energietransitie- projecten in samenwerking met gemeenten, woningcorporaties en energiecoöperaties. Bovenstaande dient te blijken uit het ingediende cv
- 4. De kandidaat heeft bekendheid met en ervaring in het toepassen van het consent-besluitvormingsmodel en het instrument Wijkkompas. Bovenstaande dient te blijken uit het ingediende cv
- 5. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring als penvoerder bij het opstellen van uitvoeringsplannen of complexe rapporten. Bovenstaande dient te blijken uit het ingediende cv
Wensen:
- 1. De kandidaat heeft ervaring met het succesvol betrekken van diverse stakeholders, inclusief bewoners en andere belanghebbenden, in vergelijkbare gebiedsontwikkelingsprojecten
- 2. De kandidaat heeft ervaring met het opstellen van financiële paragrafen binnen uitvoeringsplannen, met specifieke aandacht voor betaalbaarheid en financieringsmodellen voor gebouweigenaren
- 3. De kandidaat heeft ervaring met werken binnen gemeentelijke organisaties en met gemeentelijke besluitvormingsprocessen, inclusief het rapporteren aan en samenwerken met gemeentelijke beleidsmakers
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Gelderland
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Projectbasis
- Interim
- 20 uur