Utrecht

Projectleider Wet open overheid / publicatiekanaal

Functie omschrijving

Team

Je komt in een project team te werken, aangestuurd door de kwartiermaker Wet open overheid, samen met de projectleden geef je vorm aan het implementeren van de Wet open overheid.

Opdracht

Wij zoeken een projectleider wet open overheid, IV en ICT gericht voor de implementatie van een publicatiekanaal en proeftuin (omgeving waarin we gaan testen omtrent openbaarmaking en het ICT technische proces eronder).

De gemeente Zeist pakt de implementatie van de Woo projectmatig aan om ervoor te zorgen dat de processen voldoen aan de kwaliteitseisen van de Woo. Daarom zijn wij op zoek naar een projectleider om de implementatie van de Woo (deels) door te voeren. Belangrijk is het opstellen en vaststellen van een implementatieplan met daarin een planning voor het actief openbaar maken van de informatiecategorieën. Vervolgens vindt de implementatie plaats.

Wat moet door de projectleider worden gedaan/opgeleverd?

1. Het versnellen en verbeteren van het proces van behandeling passieve Woo-verzoeken;
2. Het in kaart brengen van processen onderhavig aan de 11 informatiecategorieën en het voorbereiden van deze processen voor actieve openbaarmaking (procesverbetering);
3. Het opzetten van een gemeentelijk publicatieplatform om actief openbaar te maken informatie te publiceren;
4. Koppelen van informatiesystemen op het gemeentelijk publicatieplatform;
5. Aansluiten gemeentelijk publicatieplatform op landelijk publicatieplatform (noodzakelijk om aan de Woo te kunnen voldoen);
6. In kaart brengen en in lijn brengen van bestaand beleid en richtlijnen met de Woo binnen de organisatie.

Functie eisen (1) en -wensen (•)

Eisen:

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider/ teamleider Div binnen een gemeente
  3. Aantoonbare werkervaring met de WOO (Wet Open Overheid)
  4. Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van ICT

Wensen:

  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van implementatie van wetgeving en/of informatievoorziening in primaire en bedrijfsvoering processen
  • Uiterlijk per 1 oktober 2024 beschikbaar

Algemeen

Heb je interesse in deze functie?
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
  • De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
  • ZZP is niet altijd mogelijk.
  • Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
  • We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
  • Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.

Locatie

Utrecht

Je kunt reageren tot

20.09.2024

Contactpersoon

Robot

Deel deze vacature
Maak jobalert
Vacature details
Match criteria
  • Utrecht
Werkervaring
  • 2 - 5 jaar
  • 5 - 10 jaar
  • 10 jaar of meer
  • Projectbasis
  • Interim
  • 32 uur
  • 36 uur of meer
Heb jij interesse?
Pitrick Barendse
Mobiel: (06) 5086 0318

Benieuwd?

Meer weten over ZuidProfs? Over de manier waarop wij de beste kandidaten vinden voor je vacature? Of wat je mogelijkheden zijn als je via ZuidProfs aan het werk gaat?

Neem contact op