Utrecht

Coördinator Planning & control

Functie omschrijving

Korte beschrijving speelveld

Utrecht heeft jou nodig! De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. Voor jou is er plek bij afdeling Financiën van het organisatieonderdeel Financiën en Inkoop (F&I).

Afdeling Financiën

F&I is een bedrijfsvoering onderdeel die het bestuur, de directie en organisatie voorziet van ondersteuning en advies. Wij zorgen ervoor dat, in samenwerking met de andere bedrijfsvoering onderdelen, de bedrijfsvoering modern is en mee ontwikkelt met de gemeentelijke organisatie.

Team Planning & Control

Jij komt te werken binnen de afdeling Financiën, in het team 'Planning & Control coördinatie/ Informatie & Techniek'. Hier werken ongeveer 20 collega's die zich bezighouden met alle facetten van het tot stand komen van de planning en control producten, van het opstellen van de financiële strategie, het maken van de planningen tot het analyseren van het rekening resultaat. Dit in nauw contact met de decentrale organisatie-onderdelen waar de uitvoering plaatsvindt.

Teamstructuur

Ons team Planning & Control coördinatie bestaat uit een Senior P&C coördinator, een aantal P&C coördinatoren en 2 medewerkers P&C Coördinatie. Binnen ons team wordt de planning en control coördinatie vormgegeven van de P&C producten: Programmabegroting, Voorjaarsnota, Bestuursrapportages, Jaarrekening en Management-cyclus voor de gemeente Utrecht. De producten komen tot stand in samenwerking met de collega's binnen de afdeling Financiën en de decentrale organisatieonderdelen.

Jouw taken

  • Inrichten, coördineren en bewaken van de planning; deze planning stem je af met de stakeholders en bij uitloop of calamiteiten escaleer je;
  • Inrichten, coördineren en bewaken van het totstandkomingsproces van het product;
  • Coördineren en bewaken van de inrichting/format van het product (boekwerk/website);
  • Organiseren van de stakeholders, zorgen voor een overzicht van verantwoordelijken en zorgen voor afstemming gedurende het proces en beheer van de autorisaties;
  • Coördineren en bewaken van de financiële mutaties (volgend uit Besteding en Dekkingsvoorstellen, wensen, knelpunten, bezuinigingen, majeure ontwikkelingen, technische begrotingswijzigingen);
  • Coördineren en bewaken van het schriftelijke raadsvragen proces bij de P&C-producten;
  • Bijhouden van het handboek financiën; jij voert hier regie op.

Jij hebt

  • Een afgeronde hbo opleiding, bij voorkeur in een financiële richting;
  • Bij voorkeur meer dan 5 jaar werkervaring in het genoemde werkveld van gemeente (overheid) en financiën;
  • Bij voorkeur minimaal 2 jaar werkervaring als Coördinator Planning & Control (bij een grote gemeente/Overheidsorganisatie);
  • (Specifieke) kennis/ervaring in de planning en control coördinatie van de cyclusproducten;
  • Kennis van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV);
  • Gedegen kennis van MS Office met een focus op MS planner, kennis van Lias is een pré.

Diversiteit en Inclusie

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Functie eisen (1) en -wensen (•)

Eisen:

  1. Je hebt een afgeronde hbo opleiding

Wensen:

  • Bij voorkeur heb je een financiële opleiding afgerond/gevolgd
  • Je hebt bij voorkeur meer dan 5 jaar in het genoemde werkveld van gemeente (overheidsorganisatie) en financiën
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als Coördinator Planning & Control (bijeen grote gemeente/Overheidsorganisatie
  • Je hebt jouw werkervaring opgedaan bij een grote, ambtelijke organisatie

Algemeen

Heb je interesse in deze functie?
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
  • De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
  • ZZP is niet altijd mogelijk.
  • Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
  • We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
  • Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.

Locatie

Utrecht

Je kunt reageren tot

20.09.2024

Contactpersoon

Robot

Benieuwd?

Meer weten over ZuidProfs? Over de manier waarop wij de beste kandidaten vinden voor je vacature? Of wat je mogelijkheden zijn als je via ZuidProfs aan het werk gaat?

Neem contact op