Breda

Ervaren IT projectleider

Functie omschrijving

Ervaren IT projectleider

BASIS GEMEENTE BREDA EN BASIS RDI

Het team Advies en Projecten (APR) bestaat uit 20 medewerkers, bestaande uit projectleiders, informatiemanagers en Informatieadviseurs. Als IT projectleider realiseren wij projecten voor de verschillende onderdelen van de gemeente.

Wij zoeken op korte termijn een

Ervaren IT projectleider (36 uur per week)

die meerdere projecten voor onze interne klanten realiseert. De start van de werkzaamheden is 1 oktober 2024 tot 31 december 2024 (verlenging is mogelijk).

Onze projecten worden 2 maandelijkse geprioriteerd door een portfoliomanager en vervolgens wordt projectcapaciteit toegewezen voor de uitvoering. Vanaf dat moment is de IT projectleider in de lead om projectresultaten binnen de kaders en regelgeving met het projectteam te realiseren. Naast het realiseren van IT projecten vragen we de projectleider ook om bij te dragen in onze kwaliteit van projectuitvoering.

Eisen:

  • Jij hebt minimaal 5 jaar ervaring als IT projectleider bij meerdere lokale overheden.
  • Jij hebt meerdere succesvolle projecten afgerond op concernniveau, afdelingsniveau en teamniveau.
  • Jij hebt minimaal 3 jaar ervaring in softwarepakket (implementatie) projecten.
  • Jij hebt minimaal 3 jaar ervaring met toepassing van PRINCE II methodiek.
  • Jij hebt minimaal 2 jaar ervaring met de toepassing van Agile werkwijze Kanban en Scrum.
  • Jij bent 36 uur beschikbaar op locatie. Deels thuis werken is bespreekbaar.
  • Jij hebt 2 recente referenties beschikbaar voor ons om contact mee op te nemen.

In een interview om nader kennis te maken bespreken we verder volgende competenties:

  • Doortastendheid
  • Professionaliteit
  • Oplossingsgerichtheid
  • Teamplayer
  • Communicatief

Functie eisen (1) en -wensen (•)

Eisen:

  1. Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring (in de afgelopen 8 jaar) als IT projectleider bij meerdere lokale overheden
  2. Uw kandidaat heeft (in de afgelopen 8 jaar) meerdere IT- projecten (op concernniveau, afdelingsniveau en teamniveau) succesvol afgerond
  3. Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring (in de afgelopen 5 jaar) in softwarepakket (implementatie) projecten
  4. Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring (in de afgelopen 5 jaar) met toepassing van PRINCE II methodiek
  5. Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring (in de afgelopen 5 jaar) met de toepassing van Agile werkwijze Kanban en Scrum
  6. Uw kandidaat is bereid om iedere dag (36 uur per week) aanwezig te zijn op het Stadskantoor. Deels vanuit huis werken is in overleg bespreekbaar en afhankelijk van de werkprioritering per periode

Wensen:

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring met Agile Scrum en/of Agile Kanban
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties

Algemeen

Heb je interesse in deze functie?
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
  • De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
  • ZZP is niet altijd mogelijk.
  • Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
  • We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
  • Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.

Locatie

Breda

Je kunt reageren tot

21.09.2024

Contactpersoon

Robot

Deel deze vacature
Maak jobalert
Vacature details
Match criteria
  • Noord-Brabant
Werkervaring
  • 2 - 5 jaar
  • 5 - 10 jaar
  • 10 jaar of meer
  • Projectbasis
  • Interim
  • 32 uur
  • 36 uur of meer
Heb jij interesse?
Pitrick Barendse
Mobiel: (06) 5086 0318

Benieuwd?

Meer weten over ZuidProfs? Over de manier waarop wij de beste kandidaten vinden voor je vacature? Of wat je mogelijkheden zijn als je via ZuidProfs aan het werk gaat?

Neem contact op